Alles over sporten en jacuzzi’s

Steeds meer mensen sporten in het water. Bij sporten in het water denkt u natuurlijk al snel aan zwemmen, maar het gaat hier voornamelijk om het doen van oefeningen die u in principe ook buiten het water zou kunnen doen, maar ook steeds vaker in het water gedaan worden. Heeft u een jacuzzi en wilt u graag weten hoe u dat dan precies doet, sporten in de jacuzzi? En wat de voordelen ervan zijn? We vertellen u hier graag meer over in deze blog.

De voordelen van sporten in het water

Sporten in het water is goed voor u, en daar komen steeds meer mensen achter. Maar waarom is dat eigenlijk zo? Sporten in het water of in de jacuzzi is eigenlijk voornamelijk goed voor uw spieren en gewrichten. Onder water bent u “gewichtloos” als het ware. De zwaartekracht speelt geen rol, waardoor uw spieren en gewrichten ook geen schokken hoeft op te vangen, waar dat bijvoorbeeld bij hardlopen wel het geval is. Het is niet alleen goed voor uw spieren en gewrichten, door te sporten in het water boekt u ook betere resultaten. Zo gaat de hartslag gemiddeld met 20% omhoog. Ook de zuurstofopname gaat omhoog. Uw spieren kunnen goed ontspannen tussendoor en door de verhoogde weerstand in het water, neemt de vetverbranding ook toe met 30%. Zo begrijpt u vast waarom er steeds meer mensen sporten in het water!

Sporten in de jacuzzi

Sporten in het water hoeft niet per se in een zwembad. U kunt natuurlijk ook oefeningen doen in de jacuzzi! Dit kunt u doen met de bubbels aan of uit, het is maar net wat u prettig vindt. De bubbels en massagejets in de jacuzzi kunnen wel een extra dimensie geven aan uw oefeningen. Zo worden uw spieren gemasseerd en zal de bloedsomloop ook verbeteren. Natuurlijk kunt u ook kiezen voor een zwaardere workout wanneer u een zwemspa aanschaft. Hierin kunt u echt intensief sporten en daarna meteen afkoelen; ideaal!

Voor het sporten de jacuzzi in

Wanneer u buiten de jacuzzi gaat sporten, bijvoorbeeld naar de fitness gaat of gaat hardlopen, kunt u er ook baat bij hebben om de jacuzzi in te gaan voordat u aan de workout begint. Dit zorgt er namelijk voor dat uw bloedcirculatie beter op gang komt en dat helpt om de spieren op te warmen. Het is belangrijk om daarna, of tijdens, even te stretchen, zodat uw spieren echt goed opgewarmd zijn. Dé voorbereiding voor uitstekende sportprestaties!

Na het sporten de jacuzzi in

U kunt niet alleen sporten in de jacuzzi. Of u nu in de jacuzzi gesport hebt of daarbuiten, door in de jacuzzi te gaan zitten na het sporten, kunnen uw spieren beter ontspannen en daardoor beter herstellen. Het kan dan ook zeker spierpijn tegengaan wanneer u na het sporten even de jacuzzi in gaat. Wanneer uw spieren sneller hersteld zijn, kunt u ook weer eerder beginnen aan een nieuwe workout!